Style Switcher

Color
Select layout Style

responsive

یاسین حجازی را میشناسم…

با قلمش در “شعله در زمهریر” آشنا شده ام. و این بار کتاب “آه”

قدیمی‌ترین کتابهایی که درباره واقعه عاشورا نوشته شده همین مقتل‌ها هستند و البته هنوز هم مشتری‌های پر و پا قرصی دارند. مخصوصا آن‌ها که می‌خواهند روایت‌های ناب و دست ‌اولی از کربلا بخوانند سعی می‌کنند پشتشان را به همین مقتل‌ها گرم کنند و روایت‌های سند‌دار را مطالع کنند.

معروف‌ترین مقتل مخصوصا بین بچه هیئتی‌ها «لهوف» است. اما اگر دنبال مقتلی خوش‌دست با زبانی روان و امروزی و البته سندیتی محکم می‌گردید «کتاب آه» می‌تواند باب می‌لتان باشد.

گفت و گو ها و نامه های تبادل شده میان شخصیت های دخیل در حادثه کربلای حسینی ۶۱ هجری قمری به تلاش یاسین حجازی در «کتاب آه» منتشر شده است.

«کتاب آه» حاصل بازخوانی و ویرایش مقتل «نفس المهموم» است. کتابی که اغلب نقل های صحیح مقاتل و کتب تاریخ را در خود گرد آورده و جزءجزء حادثه شهادت حسین بن علی(ع) را از ۶ ماه پیش تر تا روز حادثه عاشورای حسینی ثبت کرده است. «نفس المهموم» بیش از ۵۰ سال پیش به فارسی ترجمه شده است.

یاسین حجازی میگوید:
“من در این بازخوانی، خط حادثه را پررنگ کردم و به ترتیب و توالی وقوع حادثه ها دقت کردم و و گشتم آدم هایی را که اسمشان در اول حادثه یک چیز بود و در اثنای حادثه یک چیز و در انتها یک چیز دیگر، یکی کردم و نقل های پراکنده در جای جای کتاب را تجمیع کردم و رد نقل هایی را که با هم نمی خوانند، در کتاب های دیگر گرفتم تا نقل معقول تر و مشهودتر را بیاورم و تاریخ ها را همخوان کردم.”

کتاب حاضر در ۵۸۰ صفحه توسط انتشارات جام طهور در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

بدون دیدگاه



ارسال دیدگاه