Style Switcher

Color
Select layout Style

لزوم توجه به فعالیتهای مردمی از سوی مسئولین

responsive

لزوم توجه به فعالیتهای مردمی از سوی مسئولین

همزمان با ولادت امام رضا(ع)، اولین همایش پیاده روی با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری بخصوص سرطان به همت موسسه نیکوکاران راه آسمان.
اما حیف از مردم و مسئولینی که باور ندارند پیشگیری “بهتر” ، “ارزان تر” و “مهربان تر” از درمان است…
متاسفانه اقداماتی از این دست و قبیل که عام المنفعه و با جدیت، انگیزه و دلسوزی انجام میشود، از حداقل حمایت های دولتی و دستگاههای ذیربط و مسئول برخوردارست.
کاش مسئولین ما به این باور میرسیدند اگر یک موسسه غیر دولتی یا NGO، در مسیری قدم برمیدارند که ذاتا از وظایف قانونی آنها میباشد، لااقل از حداقل حمایت های خود دریغ نورزند.
امروز در مقابل آن همه دلسوزی و مسئولیت پذیری مسئولین و کادر موسسه نیکوکاران راه آسمان شرمند شدم.
شرمنده هیجان و ذوق “احمد صدیقی” شدم که از خود و زندگی خود گذشته جهت رسیدن به اهداف موسسه که جز کمک به سلامت جامعه، تهیه و تجهیز امکانات پزشکی ای که در شهر وجود ندارد و پیشگیری از بیماریها و در کلان توانمند سازی نیازمندان جامعه، نیست.
شرمنده همت و تلاش سایر دست اندرکاران شدم که شبانه روز در تلاش بودند و امروز با استقبال کم مردم مواجه شد. در این بین نمیتوان از بی تفاوتی مردم هم نسبت به سلامتی خویش غافل شد.
در نهایت چند نکته:
– مسئولین برگزار کننده: اقدامات این چنینی که به نظر نگارنده [با تجریه ای اندک در حوزه مدیریت فرهنگی و ورزشی شهر] دارای ابعاد کاملی میباشد، مستلزم استقامت و عزم مداوم در به ثمر نشستن دارد.
– دستگاههای اجرایی: مسئولین شهری و استانی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و سلامت خود را ملزم به حمایت از اینگونه اقدامات از سوی موسسه های غیر دولتی بدانند . چرا که این موسسات بدون درگیر نمودن نیرو و امکاناتِ دستگاهها، به صورت مردمی و خیریه گام موثر و جدی در راستای ارتقا سطح سلامت جامعه برداشته و جه بسا یک قدم در راستای پیشگیری، موجب کاهش صد قدم در راستای درمان خواهد بود.
– جامعه و مردم: به نظر این حقیر نقش مردم در این مهم چه بسا بیشتر و موثر تر از دو رکن فوق میباشد. حضور حمایتی آنها، شرکت در مراسمِ برنامه ریزی شده و در نهایت ایجاد شبکه ترغیب و اطلاع رسانی خود جوش برای حضور حداکثری افراد در برنامه ها.
به این باور برسیم که حضور بیشتر حتی یک نفر در برنامه هایی اینچنینی موجب کاهش یک نفر در معرض ابتلا به بیماریهای خطرناک میشود و ما در آن سهیم هستیم.
در روز میلاد امام مهربانیها بوسه بر دستان زحمت کش و دلسوز مسئولین موسسه نیکوکاران راه آسمان میزنم و امیدوارم به حق این امام رئوف خداوند منان توفیق خادمی این حقیر را نیز عنایت فرماید.[ توضیح اینکه اینجانب هیچگونه سمتی در این موسسه نداشته و عرایضم صرفا نظر شخصی و به عنوان یک شرکت کننده بوده است]
به امید شفا و سلامتی همه بیماران در انتظار دعا
محمد بهرامی – ۱۳/مرداد/ ۱۳۹۶

http://telegram.me/rahkoosh

بدون دیدگاه



ارسال دیدگاه