Style Switcher

Color
Select layout Style

امثال مریم میرزاخانی کم نداریم…

responsive

امثال مریم میرزاخانی کم نداریم…

به نام خدا و سلام؛

از زمانی که خبر درگذشت نابغه ایرانی ریاضی جهان تأیید شد، شاهد ارسال بیانیه و پیام تسلیت از سوی افراد مختلف، از علاقه مندان وی گرفته تا دانشمندان و مسئولین ارشد و رده بالا در فضاهای حقیقی و مجازی رسانه ها بودیم.
بی شک ضایعه از دست دادن این دانشمند، تأثر برانگیز و ناراحت کننده است. نابغه ایرانی ای که بروز نبوغش از المپیاهای ریاضی بود و پس از پایان تحصیلات دوره کارشناسی از دانشکده ریاضی دانشگاه شریف راهی دانشگاه هاروارد آمریکا شد..
اما به نظر این حقیر، تأثربرانگیز تر درگذشت این دانشمند ایرانی، عدم اهتمام و تلاش برای بازگشت این نوابغ پس از پایان تحصیلات تکمیلی به کشور است…
حال پس از مرگ وی شاهد موجی از ابراز احساسات در قالب پیامهای گوناگون از مسئولین بلند پایه هستیم…
ای کاش در زمان حیاتش، آماج این پیامها در جهت دعوت از وی برای حضور در کشور بود و یا زمینه ساز حضورش در کشور میبودیم. کاش به همان میزان که برای حضور فلان فوتبالیست [ضمن حفظ احترام به شأن و جایگاه ورزشکاران عزیز] یا مربی، پیگیر بودیم و هزینه میکردیم برای دعوت و حضور این نوابغ هزینه میکردیم…
شاید گفته شود کشورمان ایران، ظرفیت حضور این بزرگواران را ندارد؛ اما در پاسخ به این پرسش [ضمن عدم پذیرش این موضوع ،اما] باید گفت که وجود این عزیزان است که ظرفیت کشور را بالا میبرد.
امثال مریم میرزاخانی کم نداریم…
پس از الان اقدام کنیم و فرصت دعوت از نوابغ بیشمار ایرانی در جهان را به فرصت پیام تسلیت واگذار نکنیم.
روحش شاد؛ محمد بهرامی – ٢۴/تیر/١٣٩۶

بدون دیدگاه



ارسال دیدگاه