Style Switcher

Color
Select layout Style

آخرین نامه شهید خلیل الله بهرامی

responsive

آخرین نامه شهید خلیل الله بهرامی

بسمه تعالی
و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اوموات بل احیاء و لکن لا تشعرون(سوره بقره – آیه ۱۵۴)

” آنکس که در راه خدا کشته شده مرده مپندار بلکه او زنده ابدی است ولیکن همه شما این حقیقت را در نخواهید یافت و در آیه ۱۵۶: آنانکه حادثه سخت و ناگواری دچار شوند صبوری پیشه گرفته و گویند ما به فرمان خدا آمده و بسوی او رجوع خواهیم کرد.”

ضمن عرض سلام به محضر مقدس آقا امام زمان فرمانده سپاه نور و با سلام به امام عزیز فرمانده کل قوا و با عرض سلام خدمت همسر عزیزم، پدر و مادر مهربانم، برادران و خواهرم و فرزندان عزیزم. تقریبا این آخرین نامه است که برای شما متذکر شده و به یاد شما هستم. ما در اینجا دو مأموریت داشتیم. اول جهاد اکبر و جهاد مبارزه با نفس، آنگاه جهاد با کفر. مدتی را تقریبا ۵۰ روز در اینجا مستقر بودیم، می بایست خود را آماده نبرد با کفر نمائیم. آن کسی می تواند در جهاد با صدامیان و کفار با روحیه ای خالص برای خدا شرکت نماید که در مرحله اول موفق باشد. در حقیقت مرحله دوم امتحان مرحله اول است، آنجا معلوم می شود که این مدت ۵۰ روز چقدر درس خوانده ایم و چقدر مبارزه کرده ایم. من خوابی دیدم که در ۲۰ بهمن ماه در یک امتحانی موق شده ام. این همان امتحان است. امتحان من گویا مورد قبول خداوند واقع شده است. گویا از خواندن درس موفق بوده ام. بله موقعی که انسان خود را آماده مهمانی می کند آیا خوشحال نیست؟ آیا وقتی بچه ها لباس می پوشند تا به یک مهمانی بروند، خوشحال نیستند؟ آیا انسان به مهمانی می رود خوشحال نیست؟ چه میزبانی بهتر از خدا، سفر در راه خدا، چه بهتر از این، شما می دانید چیست؟ شبهای عملیات انسان را به یاد شب عاشورای حسینی می اندازهد، همه رزمنده ها مانند یاران آقا اباعبدالله در شب عاشورا شمشیرهای خود را تیز می کنند، اسلحه های خود را پاک می کنند می دانید شمشیرهای ما چیست؟ ایمان ماست، اسلحه های ما ایمان ماست، در این شبها باید ایمان قوی (تمیز شدن) و خالص (پاک شدن) شود. این شبهاست که همه چیز خداست و التماس و التماس.

این شبها همش دعاست. می دانید چرا؟ چون سلاح ما دعاست. ما متکی به امدادهای غیبی خداییم و خداوند امدادهای غیبی را برای آنان که بیشتر دعا می کنند بیشتر می فرستد. این شبها جای شما خالی است. می دانید چه کسی در مرحله دوم این آزمایش خوشحال تر و برنده تر است؟ چه کسی منتظر است که این ساعت شروع عملیات اعلام شود؟ چه کسی مشتاق است که زودتر به معشوق خود بپیوندد؟ همان کسی که دلبستگی او از دنیا کمتر است. هرچه انسان از دنیا بریده شود بخدا نزدیکتر می شود. اگر انسان ایمان داشته باشد به آیات خداوند و وعده خداوند، به او یکسری مسایل الهام خواهد شد. همان گونه که در خانه هم برای انجام یکسری کارها لطف خداوند شامل حال انسان می شود اما در اینجا بیشتر و به وضوح مشاهده می شود.

در نظر داشته باشید که انسان آماده می شود تا به یک مهمانی حقیقی برود باید چه روحیه ای داشته باشد، باید چقدر آماده باشد؟ به آیه های قرآن ایمان آورید و صبر پیشه کنید و توکل بخدا کنید. مصیبت برای همه ما هست، همه ما خواهیم رفت، یکی زودتر و یکی دیرتر. هیچکس نمی ماند. خصلت ما انسان ها این چنین است. البته محبت ها و احساسات را نمی توان فراموش کرد. اگر از خدا صبر بخواهید خدا خواهد داد منتهی باید بدانید اگر کفران نعمت کنید چه خواهد شد. روح شهدا در عذاب است. این نعمت است که به خانواده ما داده شده، شاید همین آزمایشی است . همین مسئله ای باشد برای تحرک بیشتر و آمادگی بیشتر و نزدیک شدن شماها بخدا و این چند صبحی که زنده اید تحرک عجیبی در شما بوجود آید، اگر گریه می کنید برای امام حسین باشد. شب عاشورا و روز عاشورا را در نظر داشته باشید. برای فاطمه زهرا و زینب کبری و حضرت علی اکبر گریه کنید، من قابل نیستم که برای گریه کنید.

همسرم بدان که تو هر چه بیشتر گریه و ناحتی کنی، مادر جان بدان هر چه بیشتر خودت را ناراحت کنی، من بیشتر ناراحتم. قرآن می فرماید من زنده ام و شاهدم بر اعمال شما.

همسرم حق نداری نواری که برایت صحبت کرده ام ماهی یکبار بیشتر گوش کنی، خواهش می کنم حرفم را گوش کن یک وصیت است. یا ماهی یکبار یا دوبار، آخه من اخلاق تو را می دانم. ای کاش من این نوار را ضبط نمی کردم ولی برای تو این کار را کردم و هیچ چیز مرا رنج نمی دهد مگر وقتی به فکر تو و مادرم می افتم. خدا به شما صبر خواهد داد. مطمئن باشید من برای شما دعا می کنم. همه تأکید من این هست که از خدا غافل نباشید. مبادا ناراحتی شما طوری باشد که شیطان سوء استفاده کرده و آن چیزی که نباید بشود، بشود. از شما خواهش می کنم. آخه شما نمی دانید این شیطان ملعون چیست. همدیگر را به صبر و تقوا و وحدت دعوت کنی. با فامیل و همسایه ها رابطه بهتری برقرار نمایید. بهترین شما نزد شما با تقوا ترین شماست. بنابراین در پی تقوای بیشتر باشید. مواظب بچه ها باشید، خدا پشت و پناه شما. توکل بر خدا شود و بسیار ذکر خدا بگویید تا صبر داده شود. سعی منید که کارها و عملکرد شما موجب قهر خداوند نشود.

خداحافظ شما

آخرین ساعات روز ۱۹/۱۱/۶۴

خلیل الله بهرامی

بدون دیدگاه



ارسال دیدگاه