Style Switcher

Color
Select layout Style

نمونه شاهد، به نام “احمد متوسلیان”

responsive

نمونه شاهد، به نام “احمد متوسلیان”

به نام خدا

و سلام…
#پرده اول:
تا کنون عبارت “نمونه شاهد” یا “نمونه گواه” را شنیده اید؟ این عبارت در علوم مختلف پزشکی و پژوهشی پرکاربرد است. اما در تعبیری عام، نمونه شاهد، یک قطعه یا بخش از کل جریان در آزمایش است که در محیطی بکر و عاری از آلایندگی قرار میدهند و در نهایت با نمونه آزمایش شده مقایسه میکنند.
#پرده دوم:
این روزها نام “حاج احمد متوسلیان” زیاد شنیده میشود.
پخش سریال “ایستاده در غبار” و معرفی مستند گونه حاج احمد نقش مهمی در شناخت بیش از پیش وی داشته است. امروز سرنوشت احمد متوسلیان پس از گذشت ۳۵ سال همچنان در هاله ای از ابهام و بیخبریست. اما برای دوست و آشنا، همسو و غیر همسو و در کل برای هر ایرانی تبدیل شده به نماد و سمبل افتخار.
گروه ها و اقشار مختلف از مردم در قالب کمپین های گوناگون در خصوص سرنوشت حاج احمد مطالبه گری میکنند و پیام خود را به مراجع مختلف میرسانند.
مسئولین دولتی و حکومتی هر از چندگاهی اخباری مبنی بر احتمال زنده بودن حاج احمد و دوستانش منتشر و از پیگیری هایشان در باره سرنوشت آنها میگویند.
و در نهایت همه منتظر “حاج احمد متوسلیان” هستند…
#پرده سوم:
اما اینبار بیایید از منظری متفاوت به موضوع حاج احمد متوسلیان بنگریم. نگاهی علمی پژوهشی و شاید نگاهی تامل بر انگیز بر رفتار خودمان…
شاید… [تاکید میکنم] شاید ، احمد متوسلیان ، نمونه شاهدِ یک “نیروی انقلابی” باشد.
شاید احمد متوسلیان نمونه گواه “تفکر انقلابی” باشد. و به اذن خدا برای مدتی کوتاه دور از روند رشد انقلاب در محیطی کاملا قرینطینه مانده است تا روزی با برگشت او ، جریان آزمایش شده را با نمونه شاهد مقایسه کند.
شاید احمد متوسلیان نمونه شاهد زنده ای باشد که به نمایندگی از همه شهدا برای پرسش از عملکرد ما باقی مانده است… و هزاران شاید دیگر از دلیل سرنوشت نامعلوم حاج احمد…
#پرده آخر:
پس با تامل در رفتار و منش و آنچه بعد از ۳۸ سال انقلاب به دست آورده ایم آماده باشیم برای رویارویی با حاج احمد…
آماده باشیم برای بازگویی آنچه قرارمان با حاج احمد و حاج احمد ها بوده است….
به امید بازگشت “حاج احمد متوسلیان ” و همراهانش.
محمد بهرامی (رستگار) – ۱۴/تیر/۱۳۹۶

بدون دیدگاه



ارسال دیدگاه